Zahtjev za upis u registar udruženja ili fondacija
podnosi se Ministarstvu na Obrascu 1, s
popisom osnivača udruženja ili fondacije na Obrascu 1.1.
Zahtjev se popunjava elektronski, latiničnim ili
ćiriličnim pismom, na jednom od tri službena jezika koji su u upotrebi u Bosni
i Hercegovini, u odgovarajuće rubrike.
Zahtjev potpisuje osoba ovlaštena u osnivačkom aktu udruženja
ili fondacije, da u ime osnivača podnese
zahtjev za upis u registar.
Zahtjev i prilozi zahtjeva se predaju u originalu ili
ovjerenoj kopiji ne starijoj od tri mjeseca, u jednom primjerku, izuzev statuta
koji se predaje u dva primjerka.
U zahtjevu za upis udruženja ili fondacije, podnosilac
zahtjeva razvrstava udruženje ili fondaciju u skladu s ciljevima i
djelatnostima udruženja ili fondacije.
Udruženje ili fondacija samostalno utvrđuju ciljeve i
djelatnosti, u skladu s Ustavom i Zakonom.
Udruženje ili fondacija se samostalno razvrstavaju u
skladu s vlastitim opredjeljenjem u jedno ili više područja djelovanja, a
podaci se unose u registar udruženja i fondacija.
Uz zahtjev za upis u registar fondacije
(Obrazac 1), s podacima iz člana 7. stav 1. ovog pravilnika i popis osnivača fondacije
(Obrazac 1.1.), podnosilac zahtjeva prilaže:
a) osnivački akt
fondacije, u skladu s članom 23. Zakona;
b) ovjerene kopije
ličnih karata osnivača građana Bosne i Hercegovine,
odnosno pasoša – osnivača
stranca, ili izvod iz registra za osnivača pravnu osobu ili drugi pravni akt
kojim se dokazuje svojstvo pravne osobe osnivača fondacije;
c)
statut
fondacije u dva primjerka, u skladu s članom 24. Zakona;
d) ličnu ispravu,
odnosno izvod iz registra, kojim se dokazuje identitet osnivača, kada je fondacija
osnovana jednostranom izjavom volje, ugovorom, testamentom, legatom ili drugim
odgovarajućim pravnim aktom;
e) ovjerenu izjavu
podnosioca zahtjeva kojom pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom
odgovornošću izjavljuje da fondacija u osnivanju nije registrirana pod istim
nazivom kod drugog registarskog tijela u Bosni i Hercegovini;
f) odluku osnivača o imenovanju upravnog odbora fondacije koja sadrži imena,
prezimena i adrese imenovanih osoba, njihove dužnosti u upravnom odboru fondacije, trajanje mandata, stupanje na snagu odluke,
datum, broj i potpis osnivača fondacije;
g) izjave
članova upravnog odbora fondacije o prihvatanju članstva u upravnom odboru fondacije,
ovjerene od nadležnog tijela;
h) odluku
upravnog odbora fondacije o imenovanju osobe ovlaštene za zastupanje fondacije,
koja sadrži ime, prezime i adresu osobe imenovane za zastupanje fondacije, trajanje
mandata, stupanje na snagu odluke, datum, broj i potpis predsjednika upravnog
odbora fondacije;
i) ovjeren
potpis osobe za zastupanje fondacije;
j) primjerak
znaka fondacije, ako je propisan odredbom statuta;
k) prijevod
naziva fondacije na jezike u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini, iz člana
7. st. (5) i (7) Zakona, ovjeren od ovlaštenog sudskog tumača;
l) prijevod
naziva fondacije na strani jezik, ako fondacija u skladu sa statutom ima naziv
i na stranom jeziku, ovjeren od ovlaštenog sudskog tumača;
m) saglasnost iz
člana 7. stav (6) Zakona ako se u naziv fondacije
unosi ime neke fizičke osobe;
n) saglasnost nadležnog
tijela grada, općine ili naseljenog mjesta o upotrebi naziva grada, općine ili
naseljenog mjesta u nazivu fondacije;
o) iznos
novčanih sredstava ili drugih vidova imovine koju osnivač ulaže pri osnivanju fondacije;
p) dokaz o
uplati administrativne takse, i
r) drugi
dokaz u skladu sa statutom fondacije.